• Załącznik nr 1

        PROCEDURA w Technikum nr 7

        w sprawie sposobu organizacji działalności szkoły

        w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania placówek oświatowych wynikających z epidemii COVID-19

        w związku ze szczególną sytuacją spowodowaną epidemią koronawirusa i potrzebą ograniczenia funkcjonowania szkoły

        Na podstawie:

        ROZPORZĄDZENIA MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 4 września 2020 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19

        oraz

        ROZPORZĄDZENIA MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 16 października 2020 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19

        w celu zapewnienia właściwego skutecznego funkcjonowania szkoły w tym okresie wprowadzam i zobowiązuję wszystkich pracowników szkoły do przestrzegania następujących zasad organizacji i pracy szkoły.

         

        1. Organizacja nauczania na odległość tzw. e-learningu i sposób komunikacji
        1. Wszyscy nauczyciele pracują zgodnie z obowiązującym planem lekcji.
        2. Lekcje teoretyczne odbywają się w trybie zdalnym, natomiast zajęcia praktyczne w trybie stacjonarnym.
        3. Informacje dotyczące realizacji zajęć podczas nauczania na odległość przekazuje uczniom i/lub ich rodzicom wychowawca i nauczyciele poszczególnych przedmiotów.
        4. Informacje dotyczące zasad funkcjonowania szkoły przekazuje dyrektor i/lub wicedyrektorzy.
        5. Przekazywanie informacji uczniom i ich rodzicom odbywa się przez e-dziennik Librus Synergia.
        6. Przekazywanie informacji nauczycielom odbywa się przez e‑dziennik Librus Synergia, służbową pocztę elektroniczną lub telefonicznie.
        7. W okresie nauczania na odległość zajęcia prowadzone są  z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość zgodnie z wyborem nauczyciela.

         

        1. Zasady współpracy wychowawcy i nauczyciela przedmiotu z uczniami i ich rodzicami w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania szkoły
        1. Nauczanie na odległość koordynuje i nadzoruje wychowawca klasy.
        2. Wychowawca pozostaje w kontakcie z innymi nauczycielami uczącymi w danej klasie i interweniuje w przypadku niewywiązywania się ucznia ze swoich obowiązków.
        3. Nauczyciel przedmiotu informuje uczniów i/lub rodziców o dostępie do materiałów zamieszczonych on-line, o zadanych pracach i terminie ich wykonania, o terminie lekcji on-line.
        4. Zajęcia z nauczycielem prowadzone zdalnie, nie mogą być nagrywane bez jego zgody.

         

        1. Obowiązki pedagoga i psychologa szkolnego w trakcie prowadzenia nauczania zdalnego
        1. Pedagog/psycholog szkolny ma obowiązek:
        1. ustalenia form i czasu kontaktu z uczniami i rodzicami i poinformowania o tym fakcie dyrektora szkoły, w tym ustalenie godzin dyżuru telefonicznego dla uczniów i rodziców;
        2. świadczenia zdalnej pomocy psychologiczno-pedagogicznej w trakcie trwania sytuacji kryzysowej, w szczególności:
        • otoczenia opieką uczniów i rodziców, u których stwierdzono nasilenie występowania reakcji stresowych, lękowych w związku z epidemią koronawirusa,
        • inicjowanie i prowadzenie działań interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych,
        • minimalizowanie negatywnych skutków zachowań uczniów pojawiających się w wyniku wdrażania nauczania zdalnego,
        • otoczenia opieką i udzielanie wsparcia uczniom, którzy mają trudności z adaptacją do nauczania zdalnego,
        • udzielanie uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do nauczania zdalnego;
        1. wspomagania nauczycieli w diagnozowaniu możliwości psychofizycznych uczniów w kontekście nauczania zdalnego.

         

        1. Tygodniowy zakres treści nauczania w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania szkoły
        1. Czas jednostki lekcyjnej dla przedmiotów teoretycznych i praktycznych  wynosi 45 minut.
        2. Nauczyciele prowadzą zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze w trybie nauczania na odległość. Na prośbę ucznia, zajęcia, z zachowaniem zasad bezpieczeństwa, mogą odbywać się w szkole.
        3. Nauczyciele, którym przydzielono zajęcia w ramach nauczania indywidualnego, prowadzą je zdalnie i dokumentują w dzienniku elektronicznym Librus Synergia.

         

        1. Sposoby monitorowania postępów uczniów, weryfikacji wiedzy i umiejętności uczniów, informowanie uczniów/rodziców o postępach w nauce, a także uzyskanych ocenach.
        1. Zasady monitorowania i oceniania postępów uczniów zostały zawarte w Załączniku nr 2 (Aneks WSO) do Zarządzenia w sprawie organizacji nauczania zdalnego. Załącznik nr 2 obowiązuje od 19 października 2020 r.
        2. Załącznik nr 2 do Zarządzenia w sprawie zdalnego nauczania jest dostępny na stronie internetowej szkoły (www.swysocki.edu.pl) w zakładce „ZDALNE NAUCZANIE”.
        3. Nauczyciele na bieżąco informują uczniów/rodziców o postępach w nauce i otrzymanych ocenach.
        4. W przypadku, gdy uczeń nie realizuje zadań, nauczyciel przedmiotu informuje wychowawcę klasy.
        5. Wychowawca ma obowiązek kontaktu z uczniem/rodzicem przez e-dziennik Librus Synergia , a w przypadku utrudnionego kontaktu również mailowo lub telefonicznie w celu wyjaśnienia sytuacji.

         

        1. Sposób dokumentowania realizacji zadań
        1. Nauczyciele prowadzą dokumentację procesu nauczania zgodnie z obowiązującymi przepisami wykorzystując do tego e-dziennik Librus Synergia.
        2. Wszyscy nauczyciele wpisują lekcje do dziennika elektronicznego zgodnie z obowiązującym planem lekcji.
        3. Obecność uczniów jest rejestrowana w dzienniku:
          1. po otrzymaniu potwierdzenia przyjęcia przez ucznia materiałów z danego tematu (przez e-dziennik – w danym dniu),
          2. po sprawdzeniu obecności w przypadku lekcji prowadzonej w czasie rzeczywistym on-line.
        1. Bibliotekarz i pedagodzy wypełniają swoje dzienniki Librus Synergia.

         

        1. Źródła i materiały niezbędne do realizacji zajęć
        1. W okresie prowadzenia kształcenia na odległość zajęcia prowadzone są zgodnie z wyborem nauczyciela:
        • www.epodreczniki.pl
        • wsipnet.pl
        • Office 365
        • Librus Synergia
        • Eduelo
        • Khan Academy
        • z wykorzystaniem Dysku Google
        • poprzez Google Classroom
        • poprzez Google Hangouts
        • z wykorzystaniem dostępnych komunikatorów
        • z wykorzystaniem innych narzędzi.
        1. Materiały wykorzystywane podczas nauczania na odległość:
        • materiały przygotowane bądź wskazane przez nauczyciela
        • materiały rekomendowane przez MEN (https://www.gov.pl/web/edukacja/nauka-zdalna)
        • materiały prezentowane w programach publicznej telewizji i radiofonii.

         

        1. Konsultacje dla uczniów i rodziców
        1. Konsultacje dla uczniów i rodziców odbywają się przez:
          1. e-dziennik
          2. komunikatory i narzędzia wykorzystywane do prowadzenia zajęć.
        1. Uczeń lub rodzic może skontaktować się ze szkołą telefonicznie lub mailem – dane kontaktowe na stronie szkoły.
        2. Obowiązuje harmonogram konsultacji zamieszczony na stronie szkoły.
        3. Podczas konsultacji prowadzonych z wykorzystaniem komunikatora obowiązuje zakaz nagrywania wypowiedzi bez zgody jej autora.

         

        1. Zajęcia z zakresu kształcenia zawodowego prowadzi się:
        1. z teoretycznych przedmiotów zawodowych w trybie zdalnym
        2. z zajęć praktycznych w trybie stacjonarnym.

         

        We wszystkich sprawach, które nie zostały objęte procedurą, decyzję, w oparciu o obowiązujące przepisy prawa, podejmuje dyrektor szkoły.

         

        Dyrektor szkoły