• PROCEDURA w Technikum nr 7

         

        w sprawie sposobu organizacji działalności szkoły

        w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania placówek oświatowych wynikających z epidemii COVID-19

        w związku ze szczególną sytuacją spowodowaną epidemią koronawirusa i potrzebą ograniczenia funkcjonowania szkoły

         

        Na podstawie prawa oświatowego, a w szczególności

         

        ROZPORZĄDZENIA MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 20 marca 2020 r. 
        w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19

        z późniejszymi zmianami,

         

        w celu zapewnienia właściwego skutecznego funkcjonowania szkoły w tym okresie

        wprowadzam i zobowiązuję wszystkich pracowników szkoły do przestrzegania następujących zasad organizacji i pracy szkoły.

         

         

        I. Organizacja nauczania na odległość tzw. e-learningu i sposób komunikacji.

        1. Wszyscy nauczyciele pracują zgodnie z obowiązującym planem lekcji.
        2. Lekcje teoretyczne odbywają się w trybie zdalnym, natomiast zajęcia praktyczne w miarę możliwości w trybie stacjonarnym.
        3. W szczególnych sytuacjach związanych z bezpieczeństwem organizacja pracy może odbywać się również w wariancie mieszanym tzw. hybrydowym.
        4. Informacje dotyczące realizacji zajęć podczas nauczania na odległość przekazuje uczniom/lub ich rodzicom wychowawca i nauczyciele poszczególnych przedmiotów.
        5. Informacje dotyczące zasad funkcjonowania szkoły przekazuje dyrektor i/lub wicedyrektorzy.
        6. Przekazywanie informacji uczniom i ich rodzicom odbywa się przez e-dziennik Librus Synergia.
        7. Przekazywanie informacji nauczycielom odbywa się przez e‑dziennik Librus Synergia, służbową pocztę elektroniczną lub telefonicznie.
        8. W okresie nauczania na odległość zajęcia prowadzone są  z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość zgodnie z wyborem nauczyciela.

         

        II. Zasady współpracy wychowawcy i nauczyciela przedmiotu z uczniami i ich rodzicami w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania szkoły.

        1. W nauczaniu zdalnym uczeń realizuje obowiązek szkolny w miejscu zamieszkania pod opieką rodziców/opiekunów prawnych.
        2. Rodzice/opiekunowie prawni zapewniają uczniowi niezbędny sprzęt do nauki zdalnej, min. komputer, mikrofon, kamerę, głośnik/słuchawki, dostęp do Internetu.
        3. W razie problemów z zapewnieniem właściwych warunków do nauki zdalnej rodzice/opiekunowie prawni powinni ten fakt niezwłocznie zgłosić wychowawcy klasy.
        4. W okresie nauczania zdalnego uczeń może korzystać z komputera wypożyczonego przez szkołę. O potrzebie wypożyczenia sprzętu rodzic/opiekun prawny informuje wychowawcę klasy.
        5. Głównym narzędziem do prowadzenia lekcji w systemie zdalnym jest platforma Microsoft Teams, ZOOM, Zintegrowana Platforma Edukacyjna oraz e – dziennik Librus Synergia. Nauczyciel może wskazać do pracy i komunikacji dodatkowe narzędzia i platformy komunikacyjne.
        6. Rodzice współpracują ze szkołą w ramach zdalnego nauczania, monitorują frekwencję i postępy w nauce, pozostają w kontakcie z nauczycielami i wychowawcą klasy. Zapewniają uczniom odpowiednie, bezpieczne warunki pracy.
        7. Nauczanie na odległość koordynuje i nadzoruje wychowawca klasy.
        8. Wychowawca pozostaje w kontakcie z innymi nauczycielami uczącymi w danej klasie i interweniuje w przypadku niewywiązywania się ucznia ze swoich obowiązków.
        9. Nauczyciel przedmiotu informuje uczniów o dostępie do materiałów zamieszczonych on-line, o zadanych pracach i terminie ich wykonania, o terminie lekcji on-line.
        10. Zajęcia z nauczycielem prowadzone zdalnie, nie mogą być nagrywane bez jego zgody.

         

        III. Obowiązki pedagoga i psychologa szkolnego w trakcie prowadzenia nauczania zdalnego.

        1. Pedagog/psycholog szkolny ma obowiązek:

        a) ustalenia form i czasu kontaktu z uczniami i rodzicami i poinformowania o tym fakcie dyrektora szkoły, w tym ustalenie godzin dyżuru telefonicznego dla uczniów i rodziców;

        b) świadczenia zdalnej pomocy psychologiczno-pedagogicznej w trakcie trwania sytuacji kryzysowej, w szczególności:

        • otoczenia opieką uczniów i rodziców, u których stwierdzono nasilenie występowania reakcji stresowych, lękowych w związku z epidemią koronawirusa,
        • inicjowanie i prowadzenie działań interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych,
        • minimalizowanie negatywnych skutków zachowań uczniów pojawiających się w wyniku wdrażania nauczania zdalnego,
        • otoczenia opieką i udzielanie wsparcia uczniom, którzy mają trudności z adaptacją do nauczania zdalnego,
        • udzielanie uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do nauczania zdalnego;

        c) wspomagania nauczycieli w diagnozowaniu możliwości psychofizycznych uczniów w kontekście nauczania zdalnego.

         

        IV. Tygodniowy zakres treści nauczania w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania szkoły.

        1. Czas jednostki lekcyjnej dla przedmiotów teoretycznych i praktycznych  wynosi 45 minut.
        2. Nauczyciele prowadzą zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze w trybie nauczania na odległość. Na prośbę ucznia, zajęcia, z zachowaniem zasad bezpieczeństwa, mogą odbywać się w szkole.
        3. Nauczyciele, którym przydzielono zajęcia w ramach nauczania indywidualnego, prowadzą je zdalnie i dokumentują w dzienniku elektronicznym Librus Synergia.

         

        V. Sposoby monitorowania postępów uczniów, weryfikacji wiedzy i umiejętności uczniów, informowanie uczniów/rodziców o postępach w nauce, a także uzyskanych ocenach.

        1. Zadania zlecone przez nauczyciela są obowiązkowe, o ile nie określono inaczej. Nauczyciel decyduje, czyje prace sprawdzi. Uczeń, który nie wywiąże się z obowiązku otrzymuje ocenę niedostateczną.
        2. Wykonane zadania  należy przesłać w ustalonym przez nauczyciela terminie i na wskazane przez niego miejsce w sieci. Brak zadania skutkuje oceną niedostateczną.
        3. W przypadku problemów technicznych lub organizacyjnych uczeń osobiście lub za pośrednictwem innych osób zawiadamia nauczyciela o braku możliwości terminowego wykonania zadania. W takich okolicznościach nauczyciel ustali nowy termin i zasady zaliczenia zadania.
        4. Podczas kartkówek, sprawdzianów i zadań zleconych uczeń pracuje samodzielnie. Praca niesamodzielna lub odesłana po terminie skutkuje oceną niedostateczną.
        5. Zadania domowe i zadania wykonywane podczas lekcji uczniowie przesyłają w formie elektronicznego zapisu, pod którym rozumie się: dokument tekstowy, skan, nagranie dźwiękowe lub filmowe, zdjęcie, prezentację, test internetowy, quiz internetowy, internetowy arkusz zadań i inne. Nauczyciel może wskazać format pliku i określić jego wielkość.
        6. W okresie nauki zdalnej na ocenę zachowania mają wpływ obowiązkowość, frekwencja, wywiązywanie się z wyznaczonych zadań, systematyczność, przestrzeganie zasad dobrego wychowania i netykiety.
        7. W ocenianiu nauczyciele uwzględniają:

        a) możliwości psychofizyczne uczniów,

        b) ich sytuację rodzinną,

        c) specyfikę pracy za pośrednictwem komputera i wynikające z tego ograniczenia,

        d) dodatkowy czas jakiego wymaga przygotowanie pracy w formie elektronicznej.

        1. W przypadku, gdy uczeń nie realizuje zadań, nauczyciel przedmiotu informuje wychowawcę klasy.

         

         

        VI. Sposób dokumentowania realizacji zadań.

        1. Nauczyciele prowadzą dokumentację procesu nauczania zgodnie z obowiązującymi przepisami wykorzystując do tego e-dziennik Librus Synergia.
        2. Wszyscy nauczyciele wpisują lekcje do dziennika elektronicznego zgodnie z obowiązującym planem lekcji.
        3. Obecność uczniów jest rejestrowana w dzienniku.
        4. Na polecenie nauczyciela uczeń włącza/ wyłącza kamerę lub mikrofon. W przypadku braku reakcji nauczyciel ma prawo wpisać nieobecność na lekcji.
        5. Nieobecność na zajęciach prowadzonych w okresie nauczania zdalnego należy usprawiedliwić zgodnie z zasadami ujętymi w statucie Szkoły.
        6. Bibliotekarz i pedagodzy wypełniają swoje e-dzienniki Librus Synergia.

         

        VII. Konsultacje dla uczniów i rodziców.

        1. Konsultacje dla uczniów i rodziców odbywają się przez:

        a) e-dziennik

        b) komunikatory i narzędzia wykorzystywane do prowadzenia zajęć

        1. Podczas konsultacji prowadzonych z wykorzystaniem komunikatora obowiązuje zakaz nagrywania wypowiedzi bez zgody jej autora.

         

        VIII. Warunki i sposób przeprowadzania egzaminu klasyfikacyjnego, egzaminu poprawkowego i sprawdzianu wiadomości i umiejętności oraz warunki i sposób ustalania rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania w przypadku wniesienia zastrzeżenia do trybu ustalenia tej oceny.

        1. Egzamin klasyfikacyjny, egzamin poprawkowy, sprawdzian wiadomości i umiejętności odbywają się w oparciu o statut Szkoły w sposób stacjonarny z zapewnieniem wszelkich środków bezpieczeństwa rekomendowanych przez służby epidemiologiczne.
        2. Sposób ustalania rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania w przypadku wniesienia zastrzeżenia do trybu ustalenia tej oceny następuje w oparciu o statut Szkoły.

         

        We wszystkich sprawach, które nie zostały objęte procedurą, decyzję, w oparciu o obowiązujące przepisy prawa, podejmuje dyrektor szkoły.

         

        Dyrektor Szkoły

    • Kontakt

      • Technikum nr 7 w Zespole Szkół im. inż. Stanisława Wysockiego d. "Kolejówka"
      • 22-822-32-52
      • Warszawa, ul. Szczęśliwicka 56 02-353 Warszawa Poland
      • 519-717-515
      • 885-523-574
    • Logowanie