• Technikum nr 7 warszawskim laureatem projektu Badacz Wody!
          • Technikum nr 7 warszawskim laureatem projektu Badacz Wody!

          • Działania podejmowane przez Zespół Badaczy Wody z Technikum nr 7 zostały docenione przez polskiego koordynatora tego międzynarodowego projektu. Nasza szkoła uzyskała statuetkę warszawskiego laureata projektu Badacz Wody. Wszyscy uczniowie zaangażowani w szkolne działania na rzecz zasobów wody na świecie, otrzymali dyplomy. Gratulujemy!

        • Liczy się każda kropla wody!
          • Liczy się każda kropla wody!

          • W czerwcu b.r. uczniowie Technikum nr 7, w ramach projektu Badacz Wody, podjęli działanie zachęcające do oszczędzania wody. Przy kranach w szkolnych łazienkach rozkleili naklejki informujące o konieczności szanowania każdej kropli wody i zachęcające do dokładnego dokręcania kranów.

            Doniesienia mediów z ostatnich dni pokazały, że coraz więcej polskich miast i wsi ma problemy z zapewnieniem mieszkańcom dostępu do bieżącej wody, szczególnie w czasie długotrwałych upałów. Dlatego codzienne oszczędzanie wody jest koniecznością!

            Szkolny koordynator projektu: p. M. Kołodziejska

          • Informacja

          • Fundacja Grupy PKP

            oraz

            Polskie Stowarzyszenie Miłośników Kolei

             

            zapraszają 14 czerwca (piątek) 2019 r.

            na spotkanie

            przy grobie Stanisława Wysockiego,

            zorganizowane w 174. rocznicę uruchomienia

            pierwszego odcinka Drogi Żelaznej Warszawsko-Wiedeńskiej.

                             Następnie p. Marek Moczulski poprowadzi okolicznościowy spacer

            szlakiem grobów osób związanych z koleją.

             

            Zbiórka chętnych na cmentarzu powązkowskim, przy bramie św. Honoraty, o godz. 14.00.

             

             

          • Prawo do szkoły / spotkanie / młodzież od 14 do 19 roku życia, Iwona Chmura-Rutkowska, Stanisław Godlewski

          • 15.06.2019, 13.00-15.00, Zespół Szkół Specjalnych nr 89, ul. Skaryszewska 8 w Warszawie

             

            Czyja jest szkoła?

            Kto projektuje szkoły? Kto pisze podstawy programowe i podręczniki? Kto ustala regulaminy, plany lekcji i zasady codziennego funkcjonowania w szkołach? Kto segreguje dzieci według miejsca zamieszkania, wieku, płci, sprawności intelektualnej? Kto ocenia? Kto organizuje rozrywki i działania twórcze? Kto decyduje o ubiorach, jedzeniu, aktywności fizycznej, kolorze ścian, zakupach do biblioteki, każdym aspekcie życia w szkołach?

            I dlaczego nie uczennice i uczniowie?

            Dlaczego dorośli lekceważą głos, pomysły, uczucia i perspektywę dzieci i młodych ludzi?

            Kim są uczniowie i uczennice? Klientami szkoły? Masą do obróbki? Niedoskonałymi dorosłymi, których trzeba ukształtować?

            W powszechnym przekonaniu szkoła jest miejscem, gdzie nauczyciele mają władzę i legitymację rodziców do utrzymywania tego typu relacji używając przewagi wiedzy i doświadczenia, perswazji, zasady respektu wobec starszych, narzuconych wartości i norm, a czasem też strachu. Wszystkie te strategie mają u swojego podłoża ideę, że nierówność jest oczywista. Jak w takiej szkole uczyć się demokracji, praw dziecka i człowieka?

            Kto zatem na poważnie uznaje - po prawie stu latach od powstania pism Janusza Korczaka - że podmiotowość dziecka, zapisana w różnych dokumentach dotyczących polskiej edukacji, jest warta realizowania w praktyce?

            W chwili, w której oddajemy katalog do druku, w Polsce wciąż trwają strajki nauczycielek i nauczycieli, walczących o polepszenie warunków swojej pracy w publicznych szkołach. Ludzie, którzy współwychowują dzieci, będąc bezpośrednio odpowiedzialnymi za przyszłość naszego kraju i świata, zarabiają dramatycznie mało. Kolejne reformy systemu edukacji nie są zorientowane na wykształcanie w młodych ludziach świadomości obywatelskiej i tolerancji oraz nie rozwijają w pełni ich potencjałów intelektualnych i twórczych. Dyskusje wokół kształtu szkoły - warunków pracy nauczycieli i podstaw programowych - są dziś w samym sercu debaty politycznej.  W kolejnych  dyskusjach brakuje jednak bardzo ważnego, o ile nie najistotniejszego, głosu: nikt nie pyta dzieci i młodzieży o to, jak wyobrażają sobie szkołę, której chcieliby być częścią.

            Debata będzie przeprowadzone w formule stołu performatywnego (Long Table). Jest to model prowadzenia dyskusji, który wymyślił amerykański kolektyw f Split Britches. Jego ideą jest stworzenie warunków demokratycznej rozmowy, która nie byłaby moderowana, przez co wszystkie pojawiające się w niej głosy byłyby w takim samym stopniu uprawnione. Ponadto brak moderatora i obowiązująca przy stole etykieta przenosi odpowiedzialność za kształt dyskusji na wszystkich jej uczestników.

             

            Wprowadzenie do spotkania: dr Iwona Chmura-Rutkowska, Stanisław Godlewski

            ZAPISY: https://biennalewarszawa.pl/prawo-do-szoly/

            lub mailowo agata_siwiak@o2.pl

        • #FraktalNa100lecie
          • #FraktalNa100lecie

          • Nasza szkoła w ramach Jubileuszowego Roku Matematyki przyłączyła się do projektu „Fraktal na stulecie” - zabawy polegającej na układaniu fraktala. Trzeci etap Trójkąta Sierpińskiego powstał 6 czerwca 2019 r. z uczniów klasy 3g, na boisku naszej szkoły.

            Opiekun: p. Marta Kowalczyk

        • Akademia Patriotyzmu
          • Akademia Patriotyzmu

          • Szanowni Państwo,

            Centrum Myśli Jana Pawła II zaprasza do udziału w bezpłatnej Akademii Patriotyzmu! Jeśli chcesz poszerzyć swoją wiedzę i rozumienie świata, zdobyć nowe umiejętności i nowe przyjaźnie, dotknąć historii Polski i zgłębić jej tajniki, zgłoś się koniecznie!

            Projekt kierowany jest do uczniów szkół ponadpodstawowych oraz tegorocznych maturzystów z Warszawy i Mazowsza.

            Program Akademii obejmuje: 1. udział w tygodniowej szkole letniej w Trójmieście, skupionej wokół polskiej tradycji niepodległościowej, demokratycznej, solidarnościowej, w tym wizyty w Muzeum Emigracji, Europejskim Centrum Solidarności i Muzeum II Wojny światowej oraz konwersatoria bazującena nauczaniu Jana Pawła II nt. patriotyzmu, solidarności, wspólnej odpowiedzialności za ojczyznę [19 - 25 sierpnia 2019 roku], 2. udział w weekendowych warsztatach z wideo-marketingu i tworzenia kampanii społecznej, 3. realizację i publikację kampanii społecznej na kanale YouTube. Akademia jest bezpłatna!

            Aby wziąć udział w rekrutacji, należy do 30.06.2019 r. wypełnić formularz.W Akademii udział weźmie wybranych 15 osób. Ogłoszenie wyników rekrutacji nastąpi na stronie www.centrumjp2.pl do 12 lipca 2019 r. W razie pytań prosimy o kontakt: akademiapatriotyzmu@centrumjp2.pl 

        • Uczniowie Technikum nr 7 na Spotkaniu Krótkofalowców w Kampinoskim Parku Narodowym
          • Uczniowie Technikum nr 7 na Spotkaniu Krótkofalowców w Kampinoskim Parku Narodowym

          • W dniu 8 maja 2019 r. zespół uczniów zaangażowanych w organizację Misji Balonowych, w składzie: Paweł Sufczyński, Błażej Wiśniewski, Jan Grzybek i Bartosz Kosicki z klasy pierwszej o profilu mechatronicznym, uczestniczył w Spotkaniu Krótkofalowców w Kampinoskim Parku Narodowym. Chłopcy zostali zaproszeni przez ekipę krótkofalowców: Ryśka SQ9MDD, Jarka SP5JRM, Krzyśka SQ5NWI, Pawła SQ5BLK, która wspomagała ich przy realizacji projektu balonowego. Mieli okazję lepiej poznać środowisko krótkofalowców, obserwować ich podczas pracy, a także śledzić lot swojego balonu za pomocą profesjonalnego sprzętu. Uczniowie przebywali w obozie krótkofalowców do czasu pęknięcia balonu stratosferycznego z sondą, którą wysłali kilka godzin wcześniej z okolic Grodziska Mazowieckiego. Następnie udali się w misję pościgową. Sondę udało się podjąć w Chotomowie. Opiekunem grupy uczniów była p. M. Kołodziejska.

        • Druga Misja Balonowa uczniów Technikum nr 7
          • Druga Misja Balonowa uczniów Technikum nr 7

          • Dwa tygodnie po Pierwszej Misji Balonowej, uczniowie klasy pierwszej oraz drugiej o profilu technik mechatronik, przeprowadzili kolejną, Drugą Misje Balonową. Do współpracy w ramach organizacji  Misji, uczniowie Technikum nr 7 zostali zaproszeni przez grupę krótkofalowców, m.in. Ryśka SQ9MDD, Jarka SP5JRM, Krzyśka SQ5NWI oraz Pawła SQ5BLK, za co bardzo dziękujemy!

            Druga Misja Balonowa odbyła się 8 czerwca 2019 r. i wzięli w niej udział następujący uczniowie: Błażej Wiśniewski – koordynator lotu, Paweł Sufczyński, Jan Grzybek, Bartosz Kosicki, Dominik Skalski i Filip Wilczyński. Do organizacji kolejnej Misji, uczniowie wykorzystali swoje wcześniejsze doświadczenia i udoskonalili działania w kilku obszarach. Balon, podobnie jak i za pierwszym razem, został wypuszczony w okolicy Grodziska Mazowieckiego. Start balonu odbył się o godz. 11:20. Relacja ze startu jest dostępna na stronie: https://www.twitch.tv/videos/436103806## Po ponad dwóch godzinach lotu, ok. 13.30, sonda wylądował na brzozie, w ogrodzie sympatycznego Pana z Chotomowa.

            Misja Balonowa zgromadziła na starcie wiele osób. Oprócz uczniów Technikum nr 7, byli tam również rodzice uczniów oraz liczna grupa ludzi z pasją – krótkofalowców z rodzinami. Dziękujemy wszystkim uczestnikom!

            Opiekun: M. Kołodziejska

        • Szkolny konkurs „Skuteczny Łowca Cząstek Kosmicznych” rozstrzygnięty!
          • Szkolny konkurs „Skuteczny Łowca Cząstek Kosmicznych” rozstrzygnięty!

          • Znamy już wyniki szkolnego konkursu pt. „Skuteczny łowca cząstek kosmicznych”.

            Na podium znaleźli się uczniowie klasy 1 o profilu mechatronicznym: Paweł Sufczyński, Jan Grzybek i Błażej Wiśniewski. Zwycięzcom serdecznie gratulujemy!

            Konkurs został zorganizowany w ramach projektu „Dosięgnąć kosmosu z Technikum nr 7 i rozwinąć kompetencje”, współfinansowanego ze środków Biura Edukacji m.st. Warszawy.

            Celem konkursu było schwytanie przy pomocy aplikacji CREDO Detector jak największej ilości cząstek promieniowania kosmicznego. Konkurs był częścią dużego projektu pt. „CREDO – Łowcy cząstek kosmicznych”, realizowanego przez Instytut Fizyki Jądrowej Polskiej Akademii Nauk oraz CREDO Collaboration.

            Szkolny koordynator projektu – p. Magdalena Kołodziejska.

        • Wycieczka do Trójmiasta
          • Wycieczka do Trójmiasta

          • W dniach 30-31 maja klasa 2w wyjechała na wycieczkę do Trójmiasta. Podczas wyjazdu, uczniowie poznali zasady funkcjonowania elektrowni wiatrowej Bystra oraz wtopili się w morski klimat w Akwarium Gdyńskim. 2w miała możliwość spacerowania brzegiem klifu poznając proces abrazji. Uczniowie zaznali atrakcji Aquaparku w Sopocie. Co więcej, wjechali na teren rafinerii LOTOS poznając zasady pracy tego obiektu. Poznali tam również metody i produkty rafinacji ropy naftowej. Na koniec, uczniowie przenieśli się do Malborka, by poczuć obecność ducha Ulricha von Jungingena i poznać codzienne życie Krzyżaków. Opiekunowie: p. A. Olszak, p. J. Arendarska.